איתור נזילות ורטיבות

בדקו שאין נזילה בביתכם
סוף מעשה במחשבה תחילה - דברו איתנו!
איתור נזילות מים ובדיקות רטיבות

רטיבות היא מן הבעיות הקשות ביותר הפוקדות מבני מגורים, עסקים ותעשייה. בעיות הרטיבות עלולות להיות תוצאה של נזילה מצנרת פנימית בקירות, מחדירה של מי גשמים בעקבות איטום לקוי וממגוון נוסף של סיבות. באם הבעיה לא מאובחנת בזמן ומטופלת כראוי, הדבר עלול להוביל להשלכות קשות, ואף מסכנות חיים, כגון עובש רעיל, פגיעה במבנה והפיכתו לרעוע, ירידה בערך המבנה בעקבות הבעיה ועוד כהנה וכהנה נזקים מתמשכים.חשוב להבין ולדעת – בעיות רטיבות לא נעלמות עם הזמן; ההפך הוא הנכון.
עליכם לפעול כמה שיותר מהר מרגע שגיליתם את הבעיה.כיצד מאתרים נזילות ובעיות רטיבות? הנה כמה שיטות נפוצות, מהפשוטות ביותר בשיטת "עשה זאת בעצמך", ועד למתקדמות ביותר הדורשות התערבות של בעלי מקצוע; הכול תלוי בחומרת המצב בפניו אתם ניצבים. אם אינכם בטוחים מהי חומרת המצב, התייעצו עם בעל מקצוע.

בדיקה ויזואלית

אין כמו מראה עיניים, כמאמר המשפט הידוע. שימו לב לקירות, לתקרה ולרצפה במבנה בו אתם שוהים. האם אתם רואים כתמי רטיבות שאין לטעות בקיומם? האם יש עובש שחור-ירוק-כחלחלבקירות, ברצפה ובתקרה? האם ביוב או מים עולים על גדותיהםכאשר אתם משתמשים באחת ממערכות המים בבית (אסלה, כיור, מקלחת)?לעתים הבדיקה הוויזואלית דורשת שבירת קירות או מרצפות, אך ניתן לחסוך את עוגמת הנפש הזו על-ידי הזמנת בעלי מקצוע עם הציוד המתאים (להלן).לעתים רטיבות יכולה להתחיל בתחתית הקיר ולטפס מעלה, בניגוד לכוח המשיכה כביכול. התופעה נקראת "נימיות" (או "קפילריות" בלועזית), על שם צורת התנועה של המים (נימים). התופעה נובעת מהאיזון בין הכוחות השוררים בין מולקולות המים למולקולות החומר בו הם נעים.

מצלמות ביוב

זוהי המקבילה לבדיקת אנדוסקופיה בבית חולים. באמצעות החדרה של צינור גמיש עם מצלמת וידיאו ותאורה בקצהו האחד (ומסך בקצהו הנגדי), ניתן להגיע לפינות נסתרות וחשוכות בצנרת המים והביוב, ולאתר נזילות, פיצוצים, סתימות, שברים, סדקים ושאר בעיות. צילום וידיאו של צנרת הביוב דורש בדרך כלל קדיחה של חור בודד בריצוף או בקיר, שדרכו ייכנס צינור המצלמה הגמיש, במינימום נזק (לעומת שבירה מלאה של קירות ומרצפות). לאחר מכן ניתן לתקן את הבעיה (פתיחת הסתימה, תיקון הנזילה ועוד), ולא לשכוח להחליף את המרצפת או למלא מחדש את החור בקיר.

צילום תרמי
כל דבר עלי אדמות פולט קרינת חום אינפרה אדומה, זאת כתוצאה מהתזוזה העצמית הבלתי פוסקת של המולקולות מהן הוא עשוי. מצלמת חום (תרמוגרף) מנצלת את העובדה הזו, ומאתרת את החום הנפלט מהסביבה. מכיוון שלכל עצם יש דרגת חום שונה, ההבדלים בטמפרטורות מוצגים על גבי מסך ומאפשרים לאתר גם רטיבות ונזילות המתרחשות מאחורי קירות ומתחת לפני הקרקע.
לחץ כאן
מכ"ם (רדאר) חודר בטון וקרקע
בדיקה זו היא האנלוגיה לבדיקת אולטרסאונד בבית חולים. גלי קול בתדירות ובעוצמה מסוימות נשלחים דרך הקירות או הקרקע, ומוחזרים בזוויות ובעוצמות שונות כאשר הם פוגעים בעצמים הנמצאים בדרכם. בהתאם להחזרי הגלים הנקלטים במכשיר הרדאר, ניתן לאתר מקומות דולפים, נזילות ורטיבויות.
לחץ כאן
גלאי קול (קורלטור)
עוד שיטה העושה שימוש בגלי קול ומיועדת לאיתור דליפות ופיצוצים בצנרות. מניחים את שני גשושי המכשיר בשני צדדי הצנרת אותה רוצים לבדוק, והם "מקשיבים" למתרחש ומבצעים השוואה בין גלי הקול המגיעים מצד אחד לעומת הצד השני (קורלציה). בצורה זו ניתן לאתר במדויק היכן בצנרת נמצאת הדליפה. בגדול ניתן לומר כי זיפות גגות בגבעתיים יכול להימצא בקלות רבה. בין אם מדובר על חברות אשר יציעו לכם את השירותים שלהן ובין אם על אנשים פרטיים. העניין הוא שתצטרכו להבין כי הדרך להשגת מבוקשכם ובצורה יוצאת דופן תהיה על ידי כך שתיקחו את הזמן ותבחרו בבעל המקצוע לביצוע עבודות הזיפות רק לאחר שתהיו בטוחים כי הוא יספק את העבודה ובצורה ראויה. זיפות גגות בגבעתיים יכולה להיות מלאכה קלה וזאת אם יודעים לעשות אותה בצורה תקינה.
לחץ כאן
גלאי אלקטרומגנטי
בעוד שרדאר מסוגל לחדור לעומק של מטר או שניים מתחת לפני הקרקע, גלאי אלקטרומגנטי מסוגל להגיע לעומק של עד 6 מטרים. זאת הודות לשימוש בספקטרום רחב יותר של גלים אלקטרומגנטיים, היוצאים מהמכשיר, עוברים בתווך הדורש בדיקה וחוזרים חזרה. הגלאי האלקטרומגנטי מאפשר לאתר כל דליפה, אפילו קטנה ובלתי מורגשת עבור מכשירים אחרים. בכל אופן, במידה ותהיו מעוניינים להזמין לביתכם שירותי זיפות, דעו לכם כי זפת גגות אשר נחשבת לאיכותית ובעל תג מחיר מעט יותר גבוה, תמיד תהיה הבחירה העדיפה. בעזרת זאת תוכלו להבטיח כי תשיגו את מבוקשכם וזאת ללא יותר מידי קשיים בדרך. זפת גגות איכותית צפויה להיות בשימוש על ידי בעלי מקצוע מובילים, כך שזה מה שאתם צריכים לחפש בעצם.
לחץ כאן
פרטי קשר
פנו רק לקבלן איטום מורשה של מכון התקנים הישראלי הזמינו בדיקה וזיפות גגות בגבעתיים עוד היום: 03-7324542, 03-7322677 ניתן להזמין גם שירותי חירום SOS בימי גשם
לחץ כאן
הקודם
הבא
יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button