פיגומי בטיחות בעבודות גג

בטיחות מעל הכל בעבודות גג
נשמח לעזור בכל שאלה
פיגומי בטיחות בעבודות גג

עבודה בגובה, ובעיקר על גגות, מערבת לא מעט סיכונים. זו עבודה המתבצעת על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד, המכירים את התחום ומשתמשים בכל אמצעי הבטיחות הרלוונטיים. עבודה על גגות היא חלק חיוני משיפוץ, משדרוג ומאיטום של מבנים פרטיים או ציבוריים. היא מתבצעת בתנאי מזג אוויר שונים ודורשת, בין היתר, גם התקנה של פיגומים.פיגום הוא מתקן בטיחות זמני המורכב על גבי הקרקע, מעל מבנה או בחיבור אליו. המטרה היא להשתמש במתקן זה לצורך ביצוע עבודות על גגות או לחילופין כמשטח להחזקת ציוד. השימוש בפיגומים נפוץ כאשר אין אפשרות לעבוד בביטחון מהקרקע או ממשטח עבודה אחר. עקרונות הבטיחות מתקיימים בעת התכנון המוקדם, במהלך ההקמה, הביסוס והרכבת הפיגומים וכן גם בפירוק.

כיצד יודעים אילו מתקני תמיכה להרכיב?

עבודה על הגגות מתבצעת כאמור בתנאים שונים והיא נקבעת לפי צרכים, מטרות והגדרות מוקדמות. איש מקצוע המעוניין להימנע מסיכון מיותר צריך לבצע בדיקה של השטח. עליו להכיר את כל המגבלות העשויות להפריע למתקני התמיכה ולמנוע אותן מראש. כל מתקן תמיכה מתוכנן תוך התחשבות במטרה לה הוא מיועד, במשקל ובקרבה אל עובדים אחרים וחפצים. אם מחליטים להקים את המתקן עם עץ, חשוב להקפיד על עצים נקיים מקליפה, מצבע או ממסמרים, בעוד הקמה של מתקן ממתכת תחייב בדיקה שאין חלודה מתקלפת.מנהל עבודה רשאי לבדוק את כל החומרים המשמשים לטובת הרכבת פיגומים טרם העבודה בגג. תפקידו של מנהל העבודה הוא להרחיק מאתר הבנייה כל חומר פסול שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות הבטיחות. יש להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות, עוד לפני שאיש המקצוע עולה אל הגג ומתחיל בעבודה מעשית. מבחינת תכנון השימוש במתקני הרמה, הוראות החוק קובעות כי יש להיעזר באמצעים מתאימים כגון מחיצות. המחיצות מונעות פגיעה בפיגומים ובעובדים הנמצאים על הגג. מעבר לכך, מנהל עבודה וכל הגורמים המעורבים בתהליך ההרכבה, נדרשים לדעת מה כמות החומרים הרצויה לרבות לוחות, מוטות, זקפים וכדומה.

מתי בודקים את תקינות הפיגום?

עבודות גג רבות נמשכות שבועות ארוכים. עבודות אלו מתבצעות בעיקר בפרויקטים חדשים של בנייה, אך גם במהלך איטום או שיפוץ של מבנים ישנים. לכל אורך העבודה נדרשת בדיקה קבועה של הפיגומים התומכים בעובד. מנהל העבודה אחראי על בדיקת התקינות, שמטרתה לוודא כי מדובר במתקן יציב המתאים לאופי השימוש. הבדיקה תיערך עם הקמת הפיגום ולפני השימוש הראשוני, אחת לשבוע לפחות ואחרי כל הפסקת עבודה של שלושה ימים או יותר. במידה והפסקת העבודה נגרמה עקב רוח או גשם, יש לבצע את הבדיקה גם אחרי הפסקה של יום אחד בלבד. על מנהל העבודה לרשום את תוצאות הבדיקה וליידע את המבצע.בכל הנוגע לפירוק הפיגומים עם תום העבודות, הדגשים העיקריים הם על פירוק מלמעלה כלפי מטה, הורדה בזהירות של חלקים מפורקים ופינוי עובדים לא רלוונטיים. יש להקפיד על כללי הבטיחות לכל אורך העבודה על הגג, ולא להקל ראש בחשיבות הפיגומים. מתקני תמיכה מן הסוג הזה מצילים חיים, ומונעים נזקים בלתי הפיכים לרכוש ולציוד. הם נפוצים בכל סוגי עבודות הגג, ויש להם משמעות חוקית המגובה על ידי התקנות הרשמיות.

זיפות גגות מקצועי
הימנעו מסיכון על ידי עבודה מקצועית

זכרו, עבודה בגובה עלולה לסכן חיים, וודאו שאתם נעזרים בגורם מוסמך ומקצועי. א.אדיב תספק לכם צוות מומחים שיבצעו את העבודה באופן היסודי ביותר והכי חשוב ללא נפגעים.

יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button