חומר איטום לגג – כל הטיפים השווים

טיפים עבור חומרי איטום לגג

אל תתביישו לשאול - דברו איתנו

השימוש בחומר איטום לגג

בין אם זה ביתנו הפרטי או כל חלל אחר בו אנו מבלים זמן רב מחיינו, עלינו לבדוק אחת לכמה חודשים שהמבנה הינו אטום כראוי ומוגן בפני יכולות הטבע השונות. 

ישנם חומרי איטום גגות רבים אשר מסייעים לנו לשמור על אטימות ותקינות המבנה בו אנו נמצאים ועלינו לדעת כיצד לבחור בחומר איטום לגג בצורה הנכונה ובשיטת העבודה המקצועית ביותר. 

כאשר מצטבר בלאי לאורך זמן בתקינות המבנה אנו חשופים תחילה לשינויי מזג אוויר ולאחר מכן אף לסוגים שונים של חרקים ומזיקים, בד"כ עקב אכילס של מרבית המבנים הינו הגג. 

גגות המבנים הינם האזורים בהם ישנו מגע מרבי של איתני הטבע, ובכדי להימנע מסיטואציות שאינן אסתטיות ואף מסוכנות בחלק מן מהמקרים, עלינו לוודא כי החומר לאיטום גגות שבו אנו משתמשים, נתמך על ידי מומחים ועבר בהצלחה מבדקים שמוכיחים את יעילותו ועמידתו במגוון מצבים.

כיצד ניתן לדעת שיש צורך בשימוש של חומר איטום לגג?

התקופה הנכונה ביותר לבצע בדיקה מקיפה לגג המבנה הינה לפני הגעתו של החורף, אשר מלווה בגשמים ורטיבות ועלול ליצור בעיות מורכבות יותר בעתיד. בנוסף, הקיץ הישראלי עלול לחשוף בפנינו סדקים ויובש שגורמים לעייפות החומר האוטם. במרבית המקרים כדאי להיעזר בצוות מקצועי אשר מיומן בבדיקת המתחם וגילוי נקודות חולשה של המבנה, ובכך למנוע אפשרות נזיקין לחלל. 

במידה והחלטנו כי אנו רוצים לבדוק בעצמנו את תקינות המבנה, עלינו לסייר בתוך הבית ולחפש סדקים משונים בתקרה או רטיבות ועובש שהצטברו. חללים שכיחים בהם ניתן למצוא בלאי הינם המטבח והאמבטיה, מפני שישנו שימוש במים אשר יוצר לחות ובכך עלול לגרום נזק מזערי שיכול להתפתח לממדים גדולים יותר.

 בנוסף, אם אנו בעלי גישה לגג החיצוני של המבנה, כדאי לבצע בדיקה בזהירות רבה עבור סדקים חיצוניים או הצטברות של שקעי מים ואף לוודא את טיב החומר אשר מונע נזילות. לטיפול נקודתי בדקו איזה חומר איטום לגג הינו הנפוץ ביותר לפני השימוש.

סוגים שונים של חומרי איטום לגג

כמו כל מוצר בכל תחום שהוא, גם כאשר מדובר על חומרי איטום לגג ישנו דירוג אשר נע מן הפשוט והחובבני אל עבר המורכב והמקצועי ובהתאם לזאת גם ההוצאה הכספית עלולה לגדול. כמובן ששימוש בחברה מוסמכת מייקרת את העלויות אך חשוב לזכור שאם אין לנו את הידע הדרוש בכדי לבצע איטום מדויק הדבר עלול להוביל לאי נוחות ובמקרים מסוימים לסכנה אמיתית.

אם החלטתם כי בכל זאת ברצונכם לנסות לחסוך כסף ולבצע את האיטום בכוחות עצמכם, ישנן חנויות רבות בהן ניתן לרכוש מגוון מוצרים ועליכם לוודא שאתם מודעים ליכולות שלהם:

  1. אקרילפז – הינו חומר איטום אקרילי לבן אשר מיועד לציפוי ואיטום הגג. חומר זה הינו על בסיס מים והוא נמצא ידידותי יותר לסביבה אך עם זאת יכולות האיטום שלו מוגבלות והתדירות בשימושו גבוה יחסית לחומרים אחרים.
  2. אקרילפז סופר – גם כאן מדובר על חומר איטום אקרילי לבן, אך חומר זה מחוזק בסיבים לאיטום וציפוי הגג. מרקם החומר הינו משחתי עקב השימוש בסיביים הטבעיים והוא עמיד ביותר בפני רטיבות ולכן מעבר לאיטום גגות חומר זה נפוץ בקרב ספנים רבים כאוטם מרבי לספינה.
  3. אקרילפז פלטינום – מדובר על חומר אקרילי מתקדם לאיטום גגות. חומר זה סמיך ביותר והוא ניתן ליישום רק על ידי מריחה או שימוש במכונת התזה מקצועית. החומר מיועד לתנאי סביבה קשים ואכן עלותו גבוהה מן האחרים אך צפיפותו גורמת לאיטום משוריין.
  4. יריעות ביטומניות – ישנם שני סוגי יריעות ביטומניות בהם מרבים להשתמש בארץ, אך הסוג בו משתמשים בכדי לבצע איטום גגות נקרא יריעת P.P והיא עשויה מביטומן משובח. אטימה על ידי יריעות מסוג זה דורשת עבודה מקצועית ואיכותית ועל כן המלצתנו הינה לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון עשיר בתחום.
לסיכום..

תמיד תהיו עם יד על הדופק בכל הנוגע לאיטום הגג. הזנחה של הדבר עלולה לגרום לנזילות, סדקים רציניים ופלישה של חרקים לא רצויים. וודאו שצברתם מספיק ידע בתחום, בחירת חומר איטום לגג עורכת זמן אז נסו להיות סבלניים. במידה שהחלטתם לפנות לגורם מקצועי, בדקו את אמינותו וניסיונו בתחום וקבלו המלצות ממכרים.

זיפות גגות - למה זאת השיטה הטובה ביותר?
יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button