איטום גגות – מילון מונחים

1. תזמון איטום גג

באיזו תקופה בשנה מומלץ לאטום את הגג? טכנית, ניתן לאטום גג בכל יום בשנה ובכל עונה. בפועל, כדאי לאטום את הגג בעונות יבשות (מהאביב ועד הקיץ), לפני שמי הגשמים מאיימים לחדור מגג המבנה אל תוך המבנה.

2. עבודת הכנה לאיטום גג

כל עבודת איטום מתחילה בהכנת הגג לקראת יישום החומר. המטרה היא למרוח את החומר הנבחר – מהזפת ועד היריעות, על משטח נקי מעלים, בקבוקים, אריזות מזון ריקות, שקיות אשפה, אבק וכיוצא בזה. 

איטום גגות – מילון מונחים

3. איטום גג

על כל מבנה – בניין מגורים משותף, בניין משרדים או בית פרטי, ישנו גג. בכדי למנוע מצב שבו מים יחדרו אל תוך המבנה מהגג, אוטמים אותו. האם בישראל, שלא ידועה ממש בזכות החורף שלה צריך לאטום את הגג? התשובה היא כן. גג שאינו אטום לא "ידחה" את המים, אלא יספוג אותם ויאפשר את חדירתם אל תוך המבנה בו אתם גרים או עובדים.

4. שיטות איטום גגות

אנו מבצעים איטום גגות ב-3 שיטות שונות:

לכל שיטה ישנם יתרונות וחסרונות: שיטת זיפות הגגות היא הזולה ביותר, איטום בחומרים אקריליים חוסך מכם את סיוד הגג ואילו שיטת היריעות הביטומניות היא היקרה ביותר, אך גם היעילה והעמידה ביותר.

5. סיוד גג

סיוד הגגות רלוונטי רק לאלו מכם שבוחרים לאטום בשיטה של זיפות גגות (איטום גג באמצעות זפת). הזפת נוטה להתחמם, להיסדק וכך יעילותה כחומר איטום, נפגעת. בכדי למנוע מצב שהזפת על הגג נסדקת, מסיידים אותה וכך הופכים אותה משחורה ללבנה. הסיוד לא תורם רק לעמידות ואיכות האיטום, אלא גם לסביבה: 

  • הלבנת הגג יוצרת ספיגת חום מופחתת
  • החללים בבית הופכים נעימים יותר
  • התוצאה: התלות שלכם בפתרונות אוורור/קירור בתוך הבית פוחתת, וכך אתם צורכים פחות חשמל

6. בדיקה תקופתית לאיטום הגג

פעם אחת בשנה (וכדאי כמובן שלפני החורף), מומלץ לבצע בדיקה תקופתית לגג. לבדיקה ישנה מטרה אחת: לבדוק האם הגג אטום ומוכן לחורף. מטבע הדברים, הבדיקה המון פעמים משקפת מצבים קצת פחות אידיאליים כמו זפת סדוקה, איטום שיש לחדש באופן מידי, ליקויים הדורשים בתיקונים נקודתיים וכן הלאה. עדיף תמיד לזהות את הכשלים לפני החורף ולא בשיא החורף…

7. בדיקת הצפה

בדיקת ההצפה מהווה בעבורנו אינדיקציה באשר לאיכות האיטום (האם האיטום בוצע כנדרש, האם נדרשים תיקונים נקודתיים או חידוש עבודת האיטום). בדיקת ההצפה מבוססת על רעיון פשוט: מציפים את הגג במים ובודקים איך האיטום מגיב. 

8. תוקף תעודת אחריות על איטום הגג

על כל עבודה שאנו מבצעים אצלכם, אתם מקבלים תעודת אחריות. כל עבודת איטום גגות מזכה אתכם בתעודת אחרת, כאשר מה שמבדיל בעיקר בין תעודה אחת לאחרת הוא תוקפה. איטום ביריעות ביטומניות מגיע עם תעודת אחריות של עד 10 שנים. איטום בזפת עם תעודת אחריות התקפה לעד 5 שנים. 

אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button