איטום גגות במבנים ניידים

איטום גגות במבנים ניידים
נשמח לעזור בכל שאלה
החשיבות שבאיטום מבנים ניידים

שנים האחרונות ניתן לראות אותם יותר ויותר בישראל: מבנים קלים אשר מוקמים בשטח באופן פשוט ביותר, ומכונים "מבנים ניידים". למבנים האלה ניתן למצוא אינספור שימושים, שעה שהם נכנסים לתמונה בתור מבנים למגורים זמניים, כתוספות בנייה או כחלק ממתחם זמני של אירוע מסוים. מה שרבים לא נותנים עליו את הדעת הוא שמבנים אלה, כמו כל מבנה אחר, דורשים תחזוקה ראויה, כפי שבא לידי ביטוי בצורך לאטום את גגותיהם בצורה יעילה.

המיתוס והאמת

בנקודה זו חשוב להדגיש דבר אחד: איטום גגות במבנים ניידים אינו שונה, ברמת היסוד, מהמבנים הקבועים והמסיביים יותר. לראיה, נעשה כאן שימוש בכל אותן שיטות ידועות ומקובלות, דוגמת איטום באמצעות יריעות ביטומניות, זיפות בזפת חמה, איטום גגות בפוליאוריתן מוקצף ועוד. משך איטום הגג ומורכבותו משתנים בהתאם לשורה ארוכה של משתנים, כאשר המרכזיים בהם הינם תנאי הגג והשטח הנדרש לאטום.

אבחנה חשובה היא בכל הנוגע למורכבות תהליך האיטום במבנים ניידים, ביחס לאלה הנייחים. פעם הייתה מקובלת התפישה לפיה המבנים הניידים יהיו בעלי רמת רגישות גבוהה במיוחד לנזקי האקלים השונים, או למזג אוויר דרסטי, אך השנים הוכיחו שאין לה אחיזה במציאות. למעשה, יש שיטענו שהאיטום שלהם כיום הוא בהחלט בעל פוטנציאל להיות יעיל יותר מאשר במבנים קבועים, אשר עומדים על תילם שנים ארוכות, ולכן עלולים לסבול מהתיישנות מסוימת של חומרי האיטום, או מנזקים מצטברים על גבי הגג.

הסכנה שכן עומדת במבנים ניידים, בהקשר הזה, היא שמא הרצון להקים אותם כמה שיותר מהר יביא להתרשלות מסוימת בעבודה, שאחד ההיבטים שלה הוא אותן בעיות באיטום המבנה. יש בנמצא קבלנים אשר פועלים בשיטת ה"סרט הנע", ויעשו הכול על מנת לסיים עם הפרויקט מהר ככל האפשר, אפילו על חשבון איכות האיטום המקצועי שלו. כשמתבוננים על הסכנות המגוונות של איטום שאינו מלא, כפי שיובאו מייד, ניתן להבין מדוע יש לעשות הכול כדי למנוע מצבים מהסוג הזה.

אז למה בכלל לאטום?

כאשר מדובר באיטום שאינו מקצועי, המציאות היא שגם מבנים ניידים עלולים לסבול משורה ארוכה של סכנות. בראש הרשימה ניתן להעמיד רטיבות, נזילות וכתמים, אשר בהיעדר טיפול ראוי עלולים לתפוח לממדי ענק. כעבור שנים עלול האיטום להחליש במידה ניכרת את יסודותיו של הבניין, אולי אפילו עד רמה של קריסת המבנה. גם מבחינה כלכלית, יש לציין, ברור שמומלץ למנוע את הבעיה מלכתחילה, מאשר לשלם לאחר מכן הון תועפות עבור בעל מקצוע שינסה להתמודד עם הנזילות והנזקים.

ראוי לתת את הדעת על איטום ראוי כבר בשלבים הראשונים של הקמת המבנה, ולהיעזר אך ורק בחברות מקצועיות הפועלות בתחום. כאשר הדבר לא נעשה בעת הקמת המבנה, מסיבה זו או אחרת, חשוב להקפיד לכל הפחות שהאיטום ייעשה לפני חודשי החורף, ולא ב"דקה ה-90". ככלל, איטום שנעשה מוקדם ככל האפשר, לפני שפגעי החורף נכנסים לתמונה, הוא יעיל פי כמה. אחרי הכול, החומרים השונים בהם נעשה שימוש לצורך האיטום לא מתייבשים ומתקשים ברגע אחד.

המאמר באדיבות א.ב.ד מבנים ניידים בבנייה קלה

איך לזפת גג באופן מקצועי
יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button