הלבנת גגות ביריעות ביטומניות

הלבנת גגות הוא תהליך המיועד לשמור על חומרי האיטום מפני נזקי השמש. לא כל חומר איטום זקוק להלבנה. למעשה בעיקר זפת מחייבת הלבנה, כדי לשמור עליה מפני התחממות והתקלפות, אבל חומרי איטום אחרים לא תמיד צריכים הלבנה ועוד יותר חשוב לדעת – באיזה חומר מותר להשתמש כדי לבצע הלבנת יריעות ביטומניות (לא סיד!).

הלבנת גגות ביריעות ביטומניות

הלבנת הגג ביריעות ביטומניות – בדרך הנכונה

נתחיל במה שאסור. אסור בשום אופן לסייד גגות עם יריעות ביטומניות. סיוד יריעה ביטומנית פוגע ביריעות וגורם נזקים לשכבת האיטום. 

לכן, אם יש לכם על הגג יריעות ביטומניות ואתם רוצים לבצע הלבנה שלהן – אפשר לעשות זאת רק עם חומרים אקריליים או פוליאוריטניים.

מתי צריך לבצע הלבנת גג עם יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות נחשבות לאמצעי איטום מוביל כיום בתחום, בגלל היעילות שהן מספקות, העמידות הגבוהה שלהן לטווח ארוך והיכולת שלהן להשתלב עם חומרים ביטומניים אחרים על הגג.

יריעות ביטומניות מגיעות מלכתחילה עם שכבת הגנה מפני השמש, שנקראת אגרגט. חומר זה, שנראה כמו חצץ דק, מספק ליריעות ביטומניות הגנה דומה לזו שמקבלים עם סיוד של גג מזופת.

לכן, במרבית המקרים – אם יש לכם יריעות ביטומניות, אתם לא צריכים הלבנה כלל.

יחד עם זאת, אחרי כמה שנים, שכבת ההגנה של יריעות ביטומניות מתחילה להישחק. לכן, בשלב זה, אם לא רוצים להחליף את היריעות, אפשר לכסות אותן בשכבת הלבנה מחומרים אקריליים, שמגנים על היריעות מפני נזקי השמש וגם מספקים שכבת איטום נוספת, עמידה לשלוש שנים.

מה קורה אחרי הלבנת גגות עם יריעות ביטומניות?

כאמור, הלבנה לאחר 7 שנים עם חומר אקרילי, או פוליאוריטני, מחזיקה מעמד לשלוש שנים. 

לאחר מכן, לא מומלץ לחדש את חומר ההלבנה, כי אם להחליף את היריעות. זאת משום שבמרבית המקרים, יריעות ביטומניות מחזיקות מעמד לכ 10 שנים. אם קיבלתם אחריות ל 15 שנה ואתם רוצים לממש אותה, תוכלו כמובן לבצע הלבנה נוספת לאחר 3 שנים מהפעם האחרונה.

בנוסף, חשוב לדעת: הלבנה עם חומר אקרילי, או פוליאוריטני, הופכת את היריעות הרבה יותר קשות לפירוק, כאשר כבר יגיע הרגע להחליף אותן. משום כך, גם מחיר העבודה יהיה גבוה יותר, כי הקבלן יצטרך לעבוד יותר קשה כדי לפרק את היריעות הקיימות, לפני שיוכל להתקין לכם יריעות חדשות.

לסיכום

הלבנה של יריעות ביטומניות יכולה להתבצע רק עם חומרים אקריליים או פוליאוריטנים, שיכולים להקשות על תיקונים בעתיד ומייקרים את החלפת היריעות, כשיגיע הזמן לעשות זאת. 

לכן, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע לפני שמחליטים על הלבנת גג עם יריעות ביטומניות.

אם אתם עומדים לפני קבלת החלטה – המומחים שלנו בחברת א.א אדיב ישמחו לעמוד לרשותכם כדי לייעץ ולעזור לכם לבחור את הטיפול המתאים והמשתלם ביותר לגג שלכם. 

אנו מחזיקים בתעודת קבלן איטום מורשה וב- 60 שנות וותק וניסיון בתחום ואנו מקפידים לעבוד בחומרים האיכותיים ביותר, העומדים בכל התקנים הנדרשים. כמו כן, שיטות היישום שלנו מתקדמות ויעילות ואנו מקפידים על כל תקנות הבטיחות. נשמח לספק לכם מחיר נוח ואטרקטיבי, לצד עבודה ברמה הגבוהה ביותר.

צרו איתנו קשר עוד היום!

 

אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button