פירוק גגות אסבסט

כל מה שרציתם לדעת בנושא פירוק גגות אסבסט

האסבסט הינו אחד מחומרי הבנייה המושמצים ביותר בשנים האחרונות, ובצדק, מאחר וידוע לכל כי שהסיבים שהאסבסט פולט מסוכנים מאוד לבריאותנו ועלולים לגרום להתפתחות גידולים סרטניים ומחלות ריאה חמורות ברגע שנחשפים אליהם. לכן, מדינת ישראל והמשרד לאיכות הסביבה תיקנו תקנות מחמירות במיוחד  לעבודה עם אסבסט וקבעו שיש לפעול לפירוק אסבסט ופינוי אסבסט ממבנים שונים הקיימים בארץ , ובייחוד מגגות אסבסט.

כיצד מבצעים פירוק ופינוי נכון של גג אסבסט

בפירוק בטוח של גג אסבסט לא נעשה שימוש בכלים ובפעולות שאנחנו רגילים לראות מתהליכי פירוק אחרים, כמו שבירה באמצעות פטיש או חיתוך באמצעות מסור דיסק, מאחר ופעולות אלו עלולות לשחרר סיבי אסבסט לאוויר ולהזיק לסביבה ולבריאותנו באופן בלתי הפיך. במקום זאת מתבצע פירוק זהיר, שלב אחר שלב, של הלוחות המרכיבים את הגג, והם נארזים בשקים ייעודיים בעלי דופן כפולה  – שכולאת בתוכה את החומרים המסוכנים ומונעת את התפזרותם באוויר. לסיום, מתבצע תהליך פינוי אסבסט מקצועי, במהלכו נשלחות השאריות המכוסות אל מתקן הטמנה מפוקח ומאושר על ידי המשרד לאיכות הסביבה, לשם הטמנתו בצורה מסודרת וסילוקו מפני השטח.

שימו לב כי לאורך כל פרויקט פירוק הגג ופינוי האסבסט הדברים צריכים להיעשות על פי כללי הבטיחות המחמירים ביותר. מתחילת התהליך ועד סופו הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא ההגנה על הסביבה ועל האנשים הנמצאים באזור, ולשם כך יש לבצע את רשימת הפעולות הבאות:

פעולות שיש לעשות לפני תחילת התהליך:

  • ביצוע סגירה וגידור של אזור העבודה – כולל אזהרה להימנע משהיה מחוץ למבנה ודרישה לסגירת חלונות ודלתות .
  • הצבת שילוט המתריע על פעילות פירוק אסבסט באזור.

פעולות שיש לעשות במהלך התהליך ובסיומו:

  • לוודא שכל אנשי המקצוע הנוכחים באזור הפרויקט לבושים נכון ומצויידים בציוד מיגון מתאים.
  • לספק מעקב רפואי שוטף לעוסקים במלאכה.
  • למדוד ולנטר את ריכוזי האסבסט המרחפים באוויר בזמן העבודה ובסופה כדי לוודא שהם אינם חורגים מהערך המנחה.

פירוק גגות אסבסט – סיכום

כפי שאתם מבינים, כל פרויקט לפירוק גג אסבסט הוא תהליך שדורש הרבה הבנה, ידע, מומחיות ועמידה בתקנים מחמירים. אם עומדת בפניכם משימה שכזו לעולם אל תעשו אותה בעצמכם או באמצעות בעל מקצוע שאינו מוסמך לכך – כי אתם עלולים לסכן כך לא רק את עצמכם אלא גם את כל סביבתכם ויקיריכם, ובנוסף לכך גם לעבור על החוק.

לכן כשזה מגיע לפירוק גגות אסבסט חשוב תמיד להקפיד שהחברה שנבחרה לביצוע פירוק ופינוי גג האסבסט הינה חברה מקצועית המחזיקה בכל  האישורים הנדרשים לביצוע פרויקטים מסוג זה מטעם המשרד להגנת הסביבה והוועדה הטכנית הבין משרדית לאבק מזיק.

אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button