התפתחות ענף האיטום

התפתחות ענף האיטום
כח עולה בענף הבנייה - דברו איתנו!
איטום גגות

איטום גגות הינו בין שלבי הבנייה המשמעותיים ביותר להבטחת שלמותם של בתים למשך שנים רבות. רבים מהצעירים או מהדיירים שאינם גרים בבית משך זמן רב, אינם יודעים כי רטיבות בבניין וחדירה של מי גשמים לשכבות הפנימיות של הבית עלולות לפגוע משמעותית במבנה הפנימי ולהגיע אף לשלבי השלד.בניינים ישנים נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר, בשל שיטות בנייה ישנות וחומרים פחות איכותיים מאלו המצויים בשוק כיום. זאת משום שלא תמיד היו חומרי האיטום ברמה גבוהה כמו בימינו.המאמר הבא סוקר את התפתחות ענף האיטום במשך שנות קיומו בישראל, ארץ חמה הנהנית מימי שמש רבים ומימי גשם מעטים בהם יכולים להיות גשמים חזקים. המאמר חוזר עד לימיה הראשונים של המדינה ומגיע שוב עד לימינו אנו.

היסטוריית איטום גג הבית

בתקופת הקמת המדינה ואף לפני כן, החומר העיקרי אשר שימש לביצוע איטום גג הבית היה זפת חמה, שבזמן התקשותה הופכת לחומר חזק ויציב. הזפת שייכת למשפחת חומרי האיטום הביטומניים, בדיוק כמו הבטון, ולכן מספקת איטום איכותי ויציב. באותם ימים הזפת שימשה לאיטום גגות וקירות, מבנים תת-קרקעיים ומרתפים, חדרי מקלחת ורחצה, מטבחים ועוד. למעשה, הזפת הייתה החומר המרכזי אשר היה בשימוש ולא היו לה מתחרים רבים. משך שנים רבות הקבלנים רובם ככולם עשו שימוש בזפת לצורכי איטום, ולא היה בילתה חומר אחר.בשנות השמונים חלה תפנית משמעותית באיטום חלקים שונים של המבנה. תודות לפיתוחים תעשייתיים שונים, הגיעו לידי הבנה כי חומרים רבים יכולים לשמש כחומרי איטום, כאשר העבודה עמם הינה קלה הרבה יותר. עד כדי כך הייתה ההתפתחות מורגשת, עד כי רבים מהקבלנים אשר השתמשו בזפת עד לאותו היום, עברו להשתמש בחומרי האיטום החדשניים והמתקדמים יותר.

חומרי איטום שונים

החומרים החדשים שנכנסו לשוק כללו את היריעות הביטומניות, אשר הצריכו מיומנות מיוחדת. הזפתים, אשר מקומם בשוק העבודה היה מבוסס, החלו מוצאים עצמם ללא הכנסה בטוחה ומפנים את מקומם לעובדים צעירים ולשיטות איטום חדשניות שלא הכירו. היריעות הביטומניות הוצמדו באמצעות להבת גז והצריכו מידת דיוק מרבית. מיותר לציין שרק המומחים בתחום יכולים היו לעסוק בענף. תוך חודשים ספורים הפך קבלן האיטום לבעל מקצוע מבוקש.כעשור לאחר מכן החלו להופיע בשוק חומרי איטום ביטומניים משחתיים. החידוש בחומרי איטום אלו הוא שלא היה נדרש חימום כלל על מנת לעשות בהם שימוש. העבודה עם חומרי האיטום הביטומניים המשחתיים כללה התזה במכונה או באמצעות מריחה קלה. כיום מוצעים כל סוגי האיטום, כאשר לכל אחד מהחומרים היתרונות והחסרונות המיוחדים לו. כדאי ומומלץ להיוועץ באיש מקצוע טרם הזמנת העבודה, על מנת להבטיח שנעשה שימוש בחומר המתאים ביותר.

תוצאות ארוכות טווח
על מנת להשיג תוצאות ארוכות טווח וכדי שהאיטום יספק מענה לתקופה ממושכת, חשוב לבחור נכון את שיטת האיטום ואת חומרי האיטום בהם נשתמש. בחירת חומר איטום שתיעשה באופן שגוי וללא התייעצות עם מומחי איטום, יכולה להוביל לכשל כל המערכת, ויהיה צורך להסיר את האיטום על מנת לבצע אותו מחדש. שימוש בחומרי איטום גגות חדישים תספק מענה מקצועי ותמנע טעויות מסוג זה. מי שמחפש איטום מהיר וזול עלול לשלם על כך ביוקר אחר כך, לכן מראש כדאי לבדוק בצורה יסודית אילו שיטות איטום ואילו חומרי איטום חדשים קיימים היום עבור גגות. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שעל מנת שעבודת איטום והתוצאות שהושגו יחזיקו מעמד, על שיטת האיטום להתאים לסוג הגג בו מדובר. בלי ההתאמה הזו, חדיש ככל שלא יהיה חומר האיטום, לא תושג תוצאה מצוינת.
לחץ כאן
חומרי איטום נפוצים
חומרי האיטום הנפוצים היום הם זפת חם, יריעות ביטומניות, חומרי איטום אקריליים ופולימריים, חומרים פוליאוריטנים משחתיים וחומרי איטום בטומניים משחתיים. בנוסף לכך, קיימות גם יריעות PVC, TPO ויריעות מהסוג EPDM. על מנת להתאים את סוג חומר האיטום למבנה הגג, יש לנהוג על פי שני כללים בסיסיים. הכלל הראשון להצלחת איטום הגג הוא לבחור באותו סוג חומר האיטום שכבר נמצא על הגג, מכיוון שחומרי איטום מאותה המשפחה ייצרו חיבור טוב יותר ואיטום עמיד יותר. הכלל השני קובע כי תמיד כדאי לשלם קצת יותר על מנת להוריד את שכבת האיטום הישנה, מכיוון שחומר איטום נתפס הרבה יותר טוב על בטון (שהוא הציפוי שבדרך כלל יש על הגג, לפני שהוא מכוסה בשכבת האיטום).
לחץ כאן
חידושים בתחום האיטום
בגזרת החידושים האחרונים בתחום איטום הגגות ניתן למצוא שימוש בחומרי איטום כמו מולטיגום, שהוא ציפוי פולימרי אוטם המקצועי ביותר, הודות לכך שלאחר הייבוש הוא הופך לעמיד ביותר למשך תקופה מאוד ארוכה. יתרון נוסף של חומר זה הוא בהדבקה מלאה לשכבת הבסיס בשיטה רציפה ונטולת תפרי חיבור. האלסטיות של החומר גבוהה מאוד, וזה מבטיח כי הוא יהיה מצוין לשימוש במיוחד על גגות בעלי סדקים. חומר זה מיועד במיוחד לאיטום גגות חדשים או לשימוש על גגות שכבר צופו ביריעות ביטומניות. יריעות ביטומניות נחשבות גם הן לשיטת איטום פורצת דרך בגגות, מבחינת חדישותה ואיכותה, ומשתמשים בה לאיטום מבנים וגגות מכל סוג בתנאי שהגג אינו גג רעפים. חומר הגלם ממנו עשויות היריעות הביטומניות מבטיח עמידות מהגבוהות שניתן למצוא היום בתחום האיטום. בגדול ניתן לומר כי זיפות גגות בגבעתיים יכול להימצא בקלות רבה. בין אם מדובר על חברות אשר יציעו לכם את השירותים שלהן ובין אם על אנשים פרטיים. העניין הוא שתצטרכו להבין כי הדרך להשגת מבוקשכם ובצורה יוצאת דופן תהיה על ידי כך שתיקחו את הזמן ותבחרו בבעל המקצוע לביצוע עבודות הזיפות רק לאחר שתהיו בטוחים כי הוא יספק את העבודה ובצורה ראויה. זיפות גגות בגבעתיים יכולה להיות מלאכה קלה וזאת אם יודעים לעשות אותה בצורה תקינה.
לחץ כאן
פרטי קשר
פנו רק לקבלן איטום מורשה של מכון התקנים הישראלי הזמינו בדיקה וזיפות גגות בגבעתיים עוד היום: 03-7324542, 03-7322677 ניתן להזמין גם שירותי חירום SOS בימי גשם
לחץ כאן
הקודם
הבא
יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button