בחירה נכונה של חומרי בניין

בחירה נכונה של חומרי בניין
נשמח לעזור בכל שאלה
חומרי איטום שכדאי לדעת עליהם

בניית מבנה, ולא משנה אם מדובר בבניין מגורים, בבניין משרדים או במבנה תעשייתי – חשוב מאוד לבחור נכון את חומרי הבנייה. הבחירה צריכה להתבסס על רשימת פרמטרים מסוימים, הן לטובת בניית מבנה יציב ועמיד והן לטובת מראהו החיצוני והפנימי. יש הרבה מאוד סוגים של חומרי בנייה, כל אחד מהם מתאים לצרכים אחרים; יש חומרים פלסטיים, חומרים ממתכת, חומרים קרמיים ועוד, וחשוב לבחור אותם נכון לפני שמתחילים לעבוד. אז איך בוחרים חומרי בנייה ועל מה חשוב לשים דגש? לפניכם רשימת הפרמטרים המלאה שתסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה ביותר.

התאמת החומרים בהתאם לעבודה

חומרים חזקים ועמידים – אחד הדברים החמורים ביותר אשר יכולים לקרות לחברת בנייה הוא התפוררות וכמובן שגם קריסה של חלקי מבנה שהיא בנתה. מעבר לעובדה שמדובר בכישלון משמעותי של החברה כולה, הרי דבר שכזה יכול להוות סכנת חיים עבור העובדים במפעל או במשרד או עבור הדיירים בדירה. לכן, אם עושים עבודות איטום במבנה, למשל, חשוב מאוד לבחור רק חומרי איטום איכותיים, אשר יוכלו להתמודד עם השנים שחולפות ועם כל פגעי מזג האוויר. אם מתכננים את חדר האמבטיה – חשוב לבחור אריחי קרמיקה חזקים בעלי עמידות גבוהה בפני רטיבות, על מנת למנוע התפוררות שלהם לאחר כמה אמבטיות…

התאמה מדויקת לקונספט ולמיקום של המבנה – חשוב מאוד להתאים את חומרי הבנייה הן לייעוד של המבנה והן למיקומו. כך למשל, עבור מבנה תעשייתי יהיה חשוב יותר לבחור חומרים חזקים ועמידים מאשר לבחור חומרים אטרקטיביים יותר מבחינה עיצובית. כמו כן, אם המבנה עתיד להיות מוקם באזור חם ולח במיוחד, עדיף יהיה לבחור חומרי איטום כמו יריעות ביטומניות ולא זפת חם, על מנת למנוע התחממות ונזילות.

התאמה לעיצוב הכללי – פרמטר נוסף לבחירה נכונה של חומרים הוא התאמתם לעיצוב הכולל של המבנה. כך למשל, אם מתעתדים להקים מבנה יוקרתי ומיוחד, חשוב מאוד לבחור חומרים עדינים יותר ולא לבחור, למשל – בטון מזוין. לעומת זאת, אם מתכוונים לבנות מפעל – אפשר בהחלט, ואפילו רצוי – לבחור חומרי בנייה כבדים ועמידים לאורך זמן.

עמידה בתקנים – יש לבחור אך ורק חומרי בנייה העומדים בסטנדרטים המחמירים של כל דרישות תקני האיכות והבטיחות כאחד. חומרים בעלי תו תקן הם כאלה אשר עברו בדיקה קפדנית של מכון התקנים וקיבלו אישור לשימוש בכל האזורים ובכל תנאי מזג האוויר.

התייעצות עם איש מקצוע

כמובן שרצוי מאוד שאת הבחירה בחומרי הבניין יבצע איש מקצוע מתחום הבנייה, אשר מכיר את כל החברות הפועלות בתחום ואת כל רמות התקנים הנדרשות. עדיף שמי שבוחר את החומרים יהיה גם מי שמבצע את העבודה בפועל, על מנת שלא תהיינה אי הבנות בנוגע לחומרים הקיימים. כמובן שאפשר גם לרכוש חומרים כמו חומרי איטום גגות וחומרי בניין אחרים גם באופן עצמאי, אולם על מנת לבחור נכון חשוב מאוד לבצע מחקר מאוד מקיף. בהצלחה!

חומרי בניין בסיסים
יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button