עובש בבית איך מטפלים בזה

איך מטפלים בעובש בבית?

לכל המידע המקצועי - דברו אלינו!

מקומות בהם חשוב לוודא שאין עובש

עובש בבית אפשר למצוא במקומות שונים בו. הוא יכול להופיע בקיר, בתקרה, במקלחות ולמעשה, בכל אחד מחדרי הבית והקירות. כדי לדעת איך לטפל בעובש, חשוב להבין תחילה מהו וכיצד הוא נגרם וגם מהן ההשלכות שלו. עובש, מעבר לפן האסתטי, עשוי לגרום לנזק בריאותי חמור בשל חשיפה ממושכת אליו, ובמיוחד כאשר מדובר בתינוקות קטנים, בילדים ובאנשים החולים באסטמה.

אז, מהו בעצם עובש ?

כולנו נתקלנו בו, באופן כזה או אחר, והוא מהווה מטרד של ממש. עובש בבית נחשב כמפגע בריאותי של ממש ולא רק כמטרד אסתטי וחשוב להסיר אותו מוקדם ככל שניתן. העובש יכול להופיע, כאמור, במקומות שונים בבית והוא מתחיל בכתם קטן בעיקר בפינות. בחיבורים בין הקירות ובחיבורים שבין הקירות לתקרה הוא נפוץ מאד ושם הוא מתפתח עד שכבר קשה להתעלם ממנו. אם לא מקפידים לטפל בעובש במהירות, הוא יכול לעבור גם לרהיטים שבבית ואפילו לכלי המיטה.

כדי לטפל בעובש חשוב תחילה להבין מהם הגורמים להתפתחותו. הבנה זו עוזרת בהרחקת פטריית העובש מהבית ומהרחקתו לטווח הארוך. צביעה התקרות או הקירות איננה מהווה פתרון מתאים, שכן לאחר תקופה קצרה העובש חוזר והבעיה מחמירה. העובש, למעשה, הוא רעלן ביולוגי, הנחשב למסוכן מאד לבריאות. חשיפה לעובש בבית יכולה לסכם את בריאותם של הדיירים בו, ובמיוחד את בריאותם של הילדים. ככל שהחשיפה אליו ממושכת יותר, הסיכונים הנלווים לו גבוהים והחשיבות בסילוקו הוא רבה במיוחד.

למה נוצר עובש בבית?

עובש בבית יכול להופיע מסיבות שונות: רטיבות בקיר, נזילות, לחות בחדר האמבטיה, עיבוי – הצטברות של אדים, נזילה מתחת למרצפות ועוד. הנזקים לעובש הם עצומים, ולצד הפגיעה הבריאותית והאסתטית, יכולה להיות גם ירידה בשווי הנכס. הטיפול יכול להיעשות בכמה טכניקות. ראשית, אם מזהים כי הסיבה לכך קשורה בנזילה חיצונית, איטום הוא הפתרון. האיטום יאטום את הקיר, שדרכו מחלחלים המים וימנע מהיווצרות של עובש בעתיד. לאחר האיטום יש לטפל בעובש עצמו, להוריד את הטיח מהקיר וגם את העובש ולצבוע אותו בצבעים מתאימים. במקרים שבהם העובש מתגלה בקירות האמבטיה, יש לדאוג לאוורר את חדר הרחצה כדי למנוע הצטברות של לחות באוויר. בהמשך יש לצבוע את הקירות באמצעות צבעים דוחי עובש, צבעים מיוחדים המסיימים במניעה.

איטום קירות חיצוניים

במקרה של עובש בבית, מה עושים?

ברוב המקרים נדרשת הורדת חלקי הטיח, שפשוף הקיר וצביעה מחדש. את הדבר מומלץ לעשות בעזרתם של מומחים בתחום ובמיוחד אם נדרש גם איטום. כך או כך, עובש בבית הוא בעיה חמורה שצריך לטפל בה ומומלץ כמה שיותר מוקדם. בין אם באמצעות זפת גגות או חומרי איטום שונים, בין אם על ידי קילוף הטיח או כל שיטה אחרת, סילוקו של העובש הוא הכרחי. בכדי לוודא כי נפטרתם מן העובש בביתכם ונעשתה עבודה ראויה, אנא בפנו למומחים בתחום בכדי שתוכלו להימנע מלחזור על התהליך פעם נוספת.

יצירת קשר

03-7324542

כתובת: כצנלסון 21, גבעתיים
 
דואר אלקטרוני: [email protected]
 
אדיב איטום

אדיב איטום

א.א. אדיב בע"מ היא חברה משפחתית, בעלת תעודת קבלן איטום מורשה. החברה נוסדה בראשית שנות ה-60 ומציעה מגוון פתרונות אמינים ומקיפים לאיטום ולבידוד של מבנים.

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים:

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

המחיר של התעלמות מסימני נזילות

נזילה יכולה להתרחש בחלקים שונים של המבנה.  היא יכולה לחלחל מהקרקע אל קירות המרתף ואך הרצפה, או להגיע מהגג ולהיכנס דרך התקרה.  היא יכולה לחדור

השאירו לנו הודעה

מאמרים נוספים שלא כדאי לפספס:

Call Now Button